טיפולי בוטוקס – לרענן את מראה הפנים בכל גיל

טיפול באמצעות בוטוקס הפך לאחד הטיפולים השכיחים ביותר בעולם כולו, המשמש לשימור מראה העור ושיפור מראה הפנים. בעוד הקמטים המופיעים על פניהם של נשים וגברים בגילאים שונים, טיפול למילוי קמטים באמצעות בוטוקס מאפשר למטופלים רבים לשפר את המראה בקלות ובהתאם לצרכיהם האישיים. מה חשוב לדעת על טיפולי בוטוקס, האם ניתן לקבל תוצאה דומה באמצעות חומצה היאלורונית וכיצד להתכונן לטיפול?
בוטוקס מעל גיל 35
משך הטיפול -
עד רבע שעה
טווח מחירים -
400-3,000 ₪
זמן החלמה -
שבועיים עד שלושה שבועות
סוג הטיפול -
הזרקה

איך הפך הטיפול לפופולרי ברחבי העולם?

בכל רגע במהלך היום שלנו, אנחנו משתמשים בשרירי הפנים. אנחנו מכווצים אותם, מחייכים, צוחקים או זועפים. בכל פעם כזו, שרירי הפנים ולו הקטנים והעדינים ביותר מתכווצים; התוצאה הסופית לאחר שנים היא היווצרות קמטים קבועים בעור הפנים.
במילים אחרות, האירועים שאנחנו עוברים במהלך החיים מוצאים את מקומם וניכרים על הפנים שלנו. היווצרות קמטים בפנים גורמת לנשים וגברים לתחושת אי שביעות רצון מהמראה החיצוני, ובמקרים רבים ישנה תחושה של "הסגרת" הגיל והתבגרות שאינם מעוניינים בה.
במילים אחרות, המראה החיצוני הינו הסיבה המרכזית לפופולריות הרבה של טיפולי בוטוקס. בעולם כולו הפכה שיטת הטיפול למקובלת ומוכרת לכל, ואף סטנדרטית ופופולרית במיוחד.
הגילאים הנפוצים ביותר לביצוע הטיפול נעים בין גילאי 30 ועד גילאי 65. במקרים מסוימים, מטופלים בוחרים להתחיל את הטיפולים בגילאי ה-20, לעיתים קרובות לצורך טיפול מניעתי לפני שהקמטים מעמיקים והופכים קבועים.
באמצעות טיפול בבוטוקוס ניתן לטפל במראים פנים מבוגר לאור הקמטים, מראה עייף, כועס, חסר חיוניות או חוסר סימטריה בפנים.
במקרים מסוימים, הטיפול מסייע לשיפור מראה הפנים החל מהטיפול הראשון; במקרים אחרים, יש צורך בשלושה עד חמישה טיפולים עד לשיפור מראה העור. ההבדל במספר הטיפול תלוי כמובן במצב העור ועומק הקמטים שנוצרו במהלך השנים.

באילו אזורים ניתן לבצע טיפול בבוטוקס?

הטיפול באמצעות בוטוקס אפשרי במקומות שונים בפנים בהם נוצרים קמטים עקב פעילות שרירים ממושכת או הזדקנות העור. האזורים הנפוצים ביותר לביצוע ההזרקה הינם עצמות הלחיים, המצח, שפתיים וסביב העיניים.

בוטוקס בשפתיים

טיפול בוטוקס בשפתיים מבוצע לרוב אצל מטופלים שסימני הגיל מופיעים על שפניהם. בחלק מהמקרים המטופלים בוחרים לבצע זאת כטיפול יחיד, כאשר ברוב המקרים הזרקת באזור השפתיים נעשית כחלק מטיפול מקיף בפנים. במקרים מסוימים מטופלות בוחרות לבצע טיפול שמטרתו עיבוי שפתיים, עיצוב שפתיים או הגדלת שפתיים לצרכים אסתטי ולא בהכרח לאור נסיגת השפתיים או הזדקנות התאים באזור.
בשני המקרים, התוצאה הינה מראה שפתיים מלא וטבעי, שמחזיר את המראה הרענן ומטשטש את סימני הגיל שאיננו מעוניינים בהם.

עצמות לחיים וקו הלסת

עצמות הלחיים מקנות מראה צעיר ורענן, מבלי שאנו שמים לב לכך. זו הסיבה שמטופלים ומטופלות רבים מעוניינים להשיב לעצמם את עצמות הלחיים המלאות והמדויקות. כך גם קו הלסת, שמהווה את אחת החלקים הנפוצים המאבדים את המראה החיוני במהלך החיים.
הזרקת בוטוקס בעצמות הלחיים וקו הלסת נותן מענה לנסיגת עצמות הפנים, מטשטש קמטים ומשפר את המראה כך שמראה הפנים יהפוך צעיר ורענן.

בוטוקס במצח

הבוטוקס, שיש לו יכולת לשנות את הדינמיקה בין קבוצות שרירים בפנים, מאפשר קבלת מראה פנים מחודש באמצעות הזרקה באזור המצח.
טיפול בוטוקס במצח מהווה את אחד האזורים החשובים ביותר; הסיבה היא שקמטים רבים נוצרים באזור המצח, שמהווה חלק מרכזי ומשמעותי בפנים. באמצעות טיפול מדויק ועדין, אפשר להגיע לתוצאה הרצויה ובמקרים מסוימים אף להעלים את הקמטים לחלוטין.

הזרקת בוטוקס במצח

בוטוקס או חומצה היאלורונית – ההבדלים שכדאי להכיר

כפי שניתן להבין, טיפול באמצעות בוטוקס וחומרי מילוי אחרים מאפשרים לשפר את מראה העור והפנים, בהתאם לצרכי המטופלים.
כאמור, בטיפולי בוטוקס הדגש הינו על קמטים שנוצרו במהלך השנים לאור שימוש בשרירי הפנים, כאשר הטיפול מספק מענה למילוי קמטים באזורים שונים בפנים כמו אזור המצח, העיניים והגבות, קו הלסת, השפתיים ועצמות הלחיים.
חומצה היאלורונית לעומת זאת, מציעה טיפול המתמקד באזור הלחיים והשפתיים. בנוסף, היא מסייעת להשבת נפח פנים שאבד או הפך מטושטש. טיפול נוסף שמתאפשר בדרך זו הינו פיסול אזורים שונים בפנים: ריכוך צלקות, טיפול בשקעים עמוקים בפנים, פיסול פנים ועוד.

חסרונות ויתרונות הטיפול בבוטוקס

רגע לפני שעושים את הבחירה בטיפול הנבחר ומתחילים בתהליך, חשוב ומומלץ להבין את התמונה המלאה. למה כדאי לצפות ומהם היתרונות והחסרונות של הטיפול?

יתרונות

כפי שוודאי ניתן להבין עד כה, היתרון המשמעותי והמרכזי ביותר של הטיפול באמצעות בוטוקס הוא המראה הצעיר והרענן שהוא מעניק. הטיפול מאפשר את חידוש מראה העור, וגורם למטופלים ומטופלות לחוש מרוצים מהמראה החיצוני שלהם תוך דגש על מראה הפנים, שמלווה אותם בכל מקום ובכל רגע ביום.
יתרון משמעותי נוסף הינו הטיפול נטול הכאב. ההזרקה אינה כואבת במיוחד או בשונה מכל זריקת מחט שאנו מכירים. כך או כך, מדובר באי נוחות זמנית שברוב המקרים לא מצריכה החלמה המאפיינת לרוב ניתוחי פנים וטיפולים אסתטיים שונים.
בנוסף, הטיפול בבוטוקס נשמר בממוצע לאורך זמן של כשלושה עד שישה חדשים, ועד שנה לכל היותר. פרק הזמן הזה מאפשר מצד אחד תדירות טיפולים סבירה, ומצד שני מאפשרת לבצע שינויים במראה או חזרה אל המצב הקודם לפני ההזרקה.
במקרים מסוימים, הבוטוקס מצליח לטשטש ולהעלים לחלוטין קמטים שנוצרו על פני העור. במקרה כזה, הופך הטיפול לקבוע ויעיל במיוחד לעומת טיפולי הזרקות אחרים שהם זמניים בלבד; התוצאה היא הוצאה כלכלית נמוכה יותר על טיפולי הבוטוקס בטווח הארוך.

חסרונות

כאמור, הטיפול בבוטוקס שומר על השפעתו מספר חודשים בודדים ועד שנה. מטופלים מסוימים ימצאו בכך יתרון ואילו אחרים יראו בכך חסרון, לאור הצורך בהגעה לטיפולים חוזרים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.
אחד הדברים החשובים ביותר לפני שמתחילים את הטיפול, הוא הבחירה ברופא המטפל שיבצע את ההליך. בחירה ברופא הנכון תאפשר שמירה על הבטיחות והגעה לתוצאה הרצויה, ואילו בחירה לא מותאמת עלולה לגרום לתוצאה הפוכה.

מראה צעיר ורענן

כמה זה עולה?

מחיר הטיפול משתנה בהתאם למקום הרצוי שבו מתבצעת ההזרקה. טווח המחירים של הטיפול נע בין מאות שקלים ועד אלפי שקלים; השוני נובע מאזור ההזרקה, הרופא המטפל והמרפאה שבה יתבצע התהליך.
לצורך העניין, מטופלים שייבחרו לעבור טיפול כללי בפנים כמובן יצטרכו לשלם על בוטוקס מחיר גבוה יותר, לאור ריבוי האזורים שיטופלו ומורכבות ההזרקה.
טווח המחירים של הזרקת בוטוקס נע בין 400 ₪ ועד 3,000 ₪ – בהתאם לפרמטרים השונים שמשפיעים על המחיר.

רופאים מומלצים

הדבר החשוב ביותר לפני תחילת התהליך וביצוע הזרקת הבוטוקס ההוא הבחירה ברופא המטפל.
למרות שמדובר בהזרקה פשוטה ביותר, חשוב להבין שהיא פשוטה אך ורק למי שיודע איך לבצע אותה בצורה הנכונה.
חשוב לבחור ברופא מטפל שישמור על הבטיחות שלכם, יבין את חשיבות הטיפול והשמירה על מראה הפנים שלכם. כדי להגיע לתוצאה הרצויה ולהשיג את מראה הפנים שאתם מעוניינים בו, חשוב לבחור ברופא מומחה בתחומו, בעל ניסיון והמלצות מתאימות.
בשורה התחתונה, הדבר החשוב ביותר הוא שתרגישו ותדעו שאתם נמצאים בידיים טובות. כשתהיו בטוחים שהגעתם לרופא בעל ניסיון שישיג עבורכם את התוצאה הרצויה, ויעניק לכם את הטיפול המיטבי מההתחלה ועד הסוף, התהליך כולו יהפוך נעים הרבה יותר וכך גם התוצאה שתתקבל.

כמה זמן בוטוקוס מחזיק וכל כמה זמן מומלץ לחדש?

לאחר 4-6 חודשים לאחר ההזרקה ההשפעה של הבוטוקס תתחיל להיעלם וקמטים יתחילו להופיע שוב, לכן מומלץ לקבוע תור ולחדש את ההזרקה לאחר פרק זמן זה.

מתי מומלץ להתחיל להזריק בוטוקס?

אין גיל מסוים שבו כדאי להתחיל להזריק בוטוקוס. נהוג להזריק זה ברגע שמתחילים קמטים לא רצויים באזור הפנים. בדרך כלל הקמטים מתחילים להופיע בשנות ה-20 לחיינו ואפילו יותר מאוחר (תלוי בגנטיקה). מומחים ממליצים להתחיל להשתמש בבוטוקס למניעת קמטים בשנות סוף ה-20 ותחילת ה-30 לחיינו.

עיבוי שפתיים- בוטוקס או חומצה היאלרונית?

במקרה של עיבוי שפתיים היינו ממליצים על שימוש בחומצה היאלרונית מאחר והיא נועדה יותר למטרה של יצירת נפח והגדלה כאשר בוטוקס מיועד יותר להעלמת קמטי הבעה וקיבוע העור מאחר והוא יוצר תופעה של החלשה ושיתוק שרירי הפנים.

האם בוטוקס עדיין מייצר מראה משותק ולא טבעי בפנים?

עם הזמן שיטות ההזרקה והטיפולים בחומר התקדמו והשתכללו, היום ניתן למצוא מגוון רופאים שמציעים טיפולים שנותנים תוצאות טבעיות לגמרי כאילו לא הזרקתן דבר. אנחנו, באסתטיקו, נוכל לעזור לכוון אתכן לאותם רופאים מקצועיים שיספקו את התוצאות הרצויות והטבעיות.

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

בוטוקס

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

החודש בלבד

מחיר מיוחד ללקוחות אסתטיקו בהזרקת חומצה היאלורנית!

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?