הסרת שיער בלייזר – להיות חלקים ומאושרים

בעידן בו אנו חיים כל אחד ואחת יכולים להיכנס למכון לייזר ולהפטר משיער מיותר. בדקנו עם הרופאים המובילים שאנחנו עובדים איתם בשביל להנגיש לכם את כל הפרטים לפני שאתם מקבלים את ההחלטה!
הסרת שיער בלייזר
משך הטיפול -
10-15 טיפולים
טווח מחירים -
45-220 ₪ לטיפול בסדרה
זמן החלמה -
10 ימים אחרי כל טיפול
סוג הטיפול -
חיצוני

עד שהומצאה שיטת הסרת שיער בלייזר נאלצנו להסתפק בשיטות אחרות להסרת שיער. אפילציה, גילוח, הסרת שיער בשיטת IPL עם קרן אור ועוד. אבל אין כמו הלייזר. הוא מכוון מטרה, לא מכאיב. מותיר את גופכם חלק להרבה זמן והיום יש מכשירים גם לבעלי עור בהיר ועור כהה ושיטות כמו דיודת לייזר עם אורכי גל ארוכים החודרים לכל זקיק.  

טכנולוגיית הלייזר נכנסה לראשונה לרפואה לשימושים כיררורגיים רבים, הסרת משקפיים ועוד ואחר כך התגלתה כפתרון להסרת שיער בלייזר. עברו הרבה שנים עד שבשנת 1983 הצליחו מדענים לפתח את מכשיר הלייזר שמסוגל לאתר את זקיק השיער וגם לפגוע ולנטרל את הצמיחה שלו, ללא כוויות, כאבים או נזק אחר.

בין אם מדובר בהסרת שיער מהמפשעה, בית השחי, הרגליים או הפנים, בדומה לכל הליך שמעוניינים לעבור, חשוב להבין כיצד הסרת שיער בלייזר עובדת ומה היא מצריכה מהמטופלת.

איך פועלת הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר היא הליך שבו משתמשים בקרן אור על מנת לבצע הסרה של שיער באזורים שונים בגוף. במהלך הטיפול, משתמשים בקרן לייזר שפולטת אור שנתפס למלנין שנמצא בשיער. 

החום שנוצר פוגע בזקיקי השיער ומונע מהם לייצר עוד שאר באזור המטופל. קרן הלייזר אמנם מעכבת את צמיחת השיער אך אינה מונעת ממנו לצמוח לאחר פגישה אחת ולכן לרוב נדרשים מספר טיפולים על מנת למנוע צמיחה של שיער לצמיתות. 

הסרת שייער בלייזר נחשבת ליעילה יותר כאשר מדובר במטופלת עם גוון עור כהה או שיער כהה אך ניתן ליישם את השיטה גם על מטופלות בעלי גוון עור או שיער בהירים יותר. 

הכנה לטיפול הסרת שיער בלייזר

טיפול הסרת שיער בלייזר לרוב מתחיל בגילוח של האזור שממנו רוצים להסיר את השיער על מנת לוודא שאורך השיער אינו עולה על כמה מילימטרים בלבד. לאחר מכן, מורחים משחה אלחוש על האזור על מנת למנוע תחושת עקצוץ ואי נוחות בזמן הטיפול. 

הציוד בו משתמשים יותאם במיוחד בהתאם לאזור בו מבצעים את הסרת השיער ולמאפיינים של המטופלת כמו עובי השיער, גוון השיער, גוון העור ועוד. 

מומלץ לשים מסכה על העיניים בזמן הטיפול על מנת למנוע פגיעה מהקרינה של הלייזר. לפני התחלת הטיפול, ימרח נוזל קירור או ג'ל על האזור שבזמן הטיפול, יאפשר לקרן הלייזר לחדור טוב יותר לעור. השלב הבא יהיה הפעלת קרן הלייזר למשך מספר דקות על מנת לבצע את ההסרה של השיער. 

לאחר שהתהליך יסתיים, על האזור ימרח קרם אנטי דלקתי או שיונחו שקיות קרח על מנת לאלחש את האזור ולמנוע תחושת אי נוחות. טיפול נוסף ניתן לקבוע רק לאחר כחודש ומספר הטיפולים ייקבע בהתאם לצמיחת השיער של המטופל. ככל שתיפסק מהר יותר הצמיחה, כך לא יידרשו יותר טיפולי הסרת שיער בלייזר.

למי מתאים לעשות טיפולי הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר מתאימה לאזורים שונים בגוף כמו בית השחי, מעל השפה העליונה, מפשעה, רגליים והסנטר אך ניתן ליישם את השיטה כמעט על כל אזור בגוף שממנו מעוניינים לבצע הסרת השיער. 

לא ניתן עם זאת לבצע הסרת שיער על אזור העפעפיים או מאזור שעל העור ישנם קעקועים. גוון השיער והעור של המטופל משפיע כאמור על מידת ההצלחה של הטיפול. הסיבה לכך היא המלנין שאחראי לפיגמנט של העור והשיער הוא שאמור לספוג את קרן הלייזר. ככל שהניגוד בין גוון העור לבין גוון השיער מודגש יותר כך התוצאה תהיה טובה ויעילה יותר.

כאשר הניגודיות בין השניים יחסית קטנה, עולה הסיכוי לפגיעה בעור אך ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך גם תחום שיטת הסרת השיער בלייזר והיא יכולה להתאים גם עבור מטופלים עם גוון עור בהיר. 

כמה זמן נמשך טיפול הסרת שיער בלייזר?

צמיחת השיער בגופנו מתרחשת בשלושה שלבים כאשר הראשון שבהם הוא שלב הצמיחה שבו טיפולי הלייזר נעשים. הצלחה בטיפול הסרת שיער בלייזר נקבעת כאשר ניתן היה לבצע הסרה של כעשרה אחוזים מסך כל זקיקי השיער הקיימים באזור. 

משך זמן הטיפול או כמות המפגשים תלויה בכמות השיער שיש להסיר וצפיפות השיער. הסרת שיער באזור שמעל השפה העליונה יכול לקחת למשל רבע שעה ולעומת זאת הסרת שיער מהרגליים יכולה לקחת כשעה. 

מספר המפגשים יכול להיות כעשרה ואף יותר כאשר המרווחים ביניהם חייב להיות לפחות חודש. 

הסרת שיער בלייזר מבית השחי
חלקה ומאושרת – הסרת שיער בלייזר

האם טיפול לייזר זה בטוח?

הסרת שיער בלייזר לא נחשבת למסוכנת והיא קיבלה אישור של ה – FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי). שיטה זו מאפשרת לבצע הפחתה והסרה מוחלטת של השערות באזורים שונים בגוף. 

לאורך השנים הטכנולוגיות בהם משתמשים למטרת הסרת שייער בלייזר התפתחו והמכשור בו משתמשים כיום נחשב למאוד מפותח ויעיל עד שיכול להסיר עשרות של זקיקי שיער בכמה שניות. 

תהליך הסרת השיער מבוצע תוך שימוש במחשב אך הוא חייב להיות מתופעל על ידי אנשי מקצוע שעברו את ההכשרה המתאימה ומוסמכים לבצע הסרת שיער בלייזר. 

הכנות להורדת שיער בלייזר

הליך הסרת שיער בלייזר הוא הליך רפואי שמצריך הכשרה מתאימה וניסיון מעשי כיוון שהוא גם עלול לגרום לנזקים בעור כאשר לא מבוצע בצורה הנכונה. מטופלת שמעוניינת לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר ברגליים, בקו הביקיני, בזרועות, בסנטר, בפנים בכל מקום אחר צריכה להכיר את היתרונות והחסרונות של הטיפול ואף כיצד להיערך לטיפול על מנת לקבל את התוצאות האידיאליות. 

כחלק מתהליך ההכנה לפני הליך הורדת שיער בלייזר, המטופל נדרש להימנע משיזוף למשך כחודש ימים ולהימנע משימוש בכל שיטת הסרת שיער אחרת למשך כשבועיים לפני הטיפול. 

בין טיפולי הסרת השיער בלייזר ניתן לגלח את האזור המטופל.  מומלץ להימנע מחשיפה לשמש עד כמה שניתן למשך כשישה שבועות לפני ולאחר הטיפול כיוון שהחשיפה מורידה מיעילות הטיפול ומעלה את הסיכוי לסיבוכים בעור. 

במידה ומדובר בהליך הסרת שיער בלייזר שמבוצע אצל מטופלת שסובלת משיעור יתר הורמונאלי, מומלץ לבצע בדיקות וליטול את התרופות המתאימות על מנת למנוע צמיחה נוספת של השיער. 

יש להימנע מטיפולי שעווה, מריטה באמצעות פינצטה או טיפול אלקטרוליזה למשך כחודש וחצי לפני טיפול הסרת הלייזר הראשון ובמידה ומדובר במטופלת מתחת לגיל 18,היא נדרשת להגיע עם הורה. 

יתרונות של הסרת שיער בלייזר

לתהליך הסרת שיער בלייזר ישנם יתרונות רבים. יכולת הדיוק בזמן הטיפול היא גבוהה שכן ניתן לכוון את קרן הלייזר באופן מדויק למיקום הספציפי ממנו רוצים להסיר את השיער ולהימנע מפגיעה בעור שמסביב לשערה. המהירות שבה ההליך מבוצע גם היא מהווה יתרון משמעותי. 

כל פעימה של הלייזר נמשכת פחות משנייה והיא מסירה כמות גדולה של שיער בו זמנית. האזורים שבהם ניתן לטפל באמצעות הסרת שיער בלייזר הם גדולים ובגלל מהירות הטיפול, ניתן לכסות אזורים נרחבים בגוף בזמן יחסית קצר. 

יתרון נוסף של טיפולי הסרת שיער בלייזר הוא שניתן לחזות מראש כמעט במדויק את מספר הטיפולים שיידרשו על מנת להגיע למצב של הסרת שיער לצמיתות (לרוב ייקח בין שלושה לבין שבעה מפגשים).

הסרת שיער מהיד
הסרת שיער מהיד

סיכונים בהליך הסרת שיער בלייזר

הסיכונים בהליך הסרת שיער בלייזר משתנים בהתאם לגוון העור, השיער, אופי תוכנית הטיפול שנקבעה ויכולת ההקפדה של המטופלת לשמור על ההנחיות בין, תוך כדי ולאחר הטיפולים. תופעות הלוואי של הסרת שיער בלייזר כוללות הופעה של גירוי , אדמומיות ונפיחות בעור וכתוצאה מכך תחושת אי נוחות של המטופלת. 

במרבית מן המקרים, התסמינים הללו נעלמים כמה שעות לאחר הטיפול. טיפול הסרת שיער בלייזר יכול לגרום גם לשינוי פיגמנטים בעור – להפוך אותו ליותר כהה או יותר בהיר. השינויים יכולים להיות זמניים אך יש לקחת בחשבון שהם לעיתים נשארים קבועים. תופעת לוואי זו לרוב מתרחשת אצל מטופלות שלא מקפידות להימנע מחשיפה לשמש לפני או לאחר הטיפול ומטופלות בעלות עור יחסית כהה. 

הסרת שיער בלייזר יכולה לגרום גם להתפתחות של שלפוחיות על העור, צלקות ושינויים במרקם העור. ישנן מטופלות שאצלן השיער הופך להיות אפרפר או דווקא מתרחשת צמיחה מוגברת יותר של שיער באזורים מסוימים. 

מחירון הסרת שיער בלייזר

מחיר טיפול הסרת שיער בלייזר משתנה בהתאם לאזור שבו מבצעים את ההליך, צפיפות השיער וכמות הטיפולים הנדרשת. 

לא קיים מחיר אחיד עבור כל מכוני הטיפול שבהם מבצעים הסרת שיער בלייזר ולכן מומלץ לפנות למכונים שונים על מנת לקבל הצעת מחיר שתותאם במיוחד עבור הצרכים והרצונות של אותה מטופלת. עם זאת, קיים טווח מחירים ממוצע עבור סוגי טיפולים שונים 

מחיר טיפול לייזר לנשים

בדרך כלל נדרשים 10 טיפולים

  • טיפול לייזר בבית שחי – 70-100 ₪
  • טיפול לייזר בירכיים – 190-220 ₪
  • טיפול לייזר במפשעות – 85-110 ₪
  • טיפול לייזר בפס בטן – 75-110 ₪
  • טיפול לייזר בקו בקיני – 80-115  ₪
  • טיפול לייזר בשפם – 45-70 ₪

מחיר טיפול לייזר לגברים

בדרך כלל נדרשים 10-15 טיפולים

  • טיפול לייזר בבטן – 120-150 ₪
  • טיפול לייזר בגב תחתון – 120-150 ₪
  • טיפול לייזר בחזה – 130-170 ₪
  • טיפול לייזר בעורף – 75-100 ₪
  • טיפול לייזר בבית שחי – 80-105 ₪

חשוב לציין שאין במחירון זה התחייבות למחיר מסויים והוא נכתב רק לשם מתן סדר גודל.

כמה עולה הסרת שיער בלייזר?

המחיר נע בין 45₪ לטיפול הזול ביותר (שפם) ל250₪ לטיפול היקר ביותר (יריכיים) בחבילת טיפולים של 10-15 טיפולים
מחירון מדוייק יותר בכתבה המלאה

מה אסור לעשות אחרי טיפול לייזר?

במשך 8 שעות אסור לבוא במגע עם מים חמים, ובמשך עשרה ימים צריך להמנע מחשיפה לשמש.
במידה ויוצאים מהבית יש להמרח בקרם הגנה.

האם הסרת שיער בלייזר זה בטיחותי?

כן, הסרת שיער בלייזר קיבלה את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) והיא מוגדרת כשיטה המסוגלת להפחית למשך זמן ארוך, את מספר השערות שיצמחו לאחר סדרת טיפולי לייזר.
חשוב לוודא שהטיפול מבוצע על ידי רופא או טכנאי מוסמך.

האם יש הסרת שיער בלייזר לגברים?

כמובן!
כיום גברים רבים נוהגים להסיר שער, ומהווים אחוז נכבד מקהילת מסירי השיער בלייזר

itay hertzman

איתי הרצמן

כתב מוביל בתחום האסתטיקה והביוטי – מומחה במחקר בתחום הפלסטיקה, הסרות שיער וטיפולי שיניים
לפרופיל הלינקדאין שלי

לקפוץ חזרה לאחד הנושאים

עשוי לעניין אותך גם

שיחת יעוץ חינם

מלאי פרטים או חייגי והיועצים שלנו יחזרו אליך מיד לשיחת יעוץ ללא עלות

הסרת שיער בלייזר

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?

מבצע לזמן מוגבל

רוצה שנחזור אלייך עם כל הפרטים?